mandag 28. februar 2011

Ukas dilla - taklamper

Jeg har tenkt å innføre ukas dilla på bloggen min hver uke. Det kan være seg diverse ting til huset jeg bare MÅ HA eller som jeg ønsker meg eller drømmer om, ei god oppskrift, eller rett og slett noe jeg bare ønsker å dele med dere!!


Gammel lampe på kjøkkenet

Denne uka er ukas dilla - taklamper.
Huset jeg bor i er fra 1780-tallet og stilen min preges selvfølgelig mye av hvordan huset er. Det passer kanskje ikke helt inn med moderne taklamper til kraftige tømmervegger, men en skal aldri si aldri....

Fine detaljer på min gamle oljelampe.



Det finnes så uendelig mange fine taklamper i alle slags fasonger og prisklasser. Hos meg, i et gammelt midtgangshus på landet, har jeg fått plass til både gamle(fra min farmors barndomshjem), mer moderne fra Ikea og andre litt mer unike fra lokale interiørbutikker til en litt dyrere penge. Jeg er egentlig på jakt etter en flott lampe til spisestua mi, ikke helt lysekronefasong, men noe lignende som stuelampa mi som er fra Nordal. I just love it!
 Så foreløpig har vi hengt opp Maskros fra Ikea, og den funker faktisk.



Nordal lampe som henger i stua, beste kjøp noensinne!!!



Maskros fra Ikea i spisestua

Jeg synes ihvertfall at ei taklampe ofte er prikken over i`en i et rom,  enten den er stor eller liten, billig eller dyr, eller et sted midt i mellom....

Han en flott dag videre!
Klem Bodil

1 kommentar:

Mamma Cecilie sa...

Ukens dilla var en super ide.
Gleder meg til å følge med framover å se dine dilla'er:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv