tirsdag 22. februar 2011

What to do - what to do?

Endelig er jeg såpass fresh at jeg kan komme hit på bloggen min,jeg var sengeliggans i heile går med feber og verkende kropp. I tillegg har størstepia vært syk sia fredagen og er d enda. Så nå har gemalen gått på jobb og jeg har ei på 10 mnd som haler og drar i mammaen sin.....så what to do?

Ute er d kommet så mye snø, og siden jeg og Tomine(3,5 år) er enda litt pjusk må vi finne på noe....Så da tror jeg vi slår ihjel tia m å lage en deilig sjokoladekake,mmmmmmmmm!!!!!!
Da tenner vi på biopeisen og setter igang!!!




Her er min deilige oppskrift:

1 l kulturmelk
600 g sukker
200 g margarin
650 g hvetemel
5 ts natron
6 ts bakekakao

Smelt margarin. Ha i kulturmelk i bollog tilsett natron.
Ha i sukker og rør godt. Tilsett margarin og sikt mel og kakao.
Ha røren i langpanne og stekes på 180 grader i 30 min.
Glasur:
400 g sjokolade
2 dl fløte
200 g margarin
4 dl melis

Smelt margarin og tilsett følten. La dette bli varmt og trekk av platen. Ha i sjokolade og rør godt til en glatt masse. Tilsett tilslutt melis og rør. Avkjøles litt før den legges på kaka.


En ideell sjokoladekake til bursdagsfest eller en helt vanlig tirsdag!!
Da setter jeg i gang og synd at dere ikke får smake den, men legger ut bilde etterpå når den skal spises!!

5 kommentarer:

Maren - Vår lille verden sa...

Hei=)
Fikk lyst på sjokoladekake eg no:p:p
Lagt meg til som følger!
God bedring:D

Line sa...

Skjønner jo at det var i dag jeg skulle ha kommet!! emn guud for et tragisk vær. deilig å være inn da!! Uansett takk for tips- trengte en ny oppskrift på sjokkiskake!! gleder meg til å se den ferdig!!

Bodil sa...

Koselig at du har lagt deg til som følger, Maren!

Ja, Line, men denne kaka varer ei god stund, dessuten smaker den bedcre når den har stått noen dager. Knall god kage, nå må jeg lage glasur. Ja, tragisk vær, jeg lengter til våren jeg!!!

Anonym sa...

Å den oppskriften skal jeg prøve i helgen... Så kjempe god ut... Legger meg til som følger jeg. Så koselig å se hvordan dere har det. Klem Rita

post@lukasoglinnea.no sa...

Fin blogg Bodil :) nå var du ein reddende engel - har laga ei lignande kake tidligere som var knallgod, men så finner eg ikkje oppskriften lenger og prinsessa mi har bursdag på torsdag.... Nå veit me iallefall hvilken kake vi skal lage :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv